به زودی مشعل شش ساله می شود
جنرال  محمد یاسین جنرال محمد یاسین " امیری "

 

  ماهنامهء وزین مشعل، پنجمین بهار زنده گی  پربارش را درخانوادهء رسانه های برون مرزی کشور با ادای رسالت بزرگ و فخیمی پشت سرمی گذارد. آری مشعل، صدا وسیمای مشعل داران با شرف وطن است که درغربت به سر می برند . صدا وسیمای کسانی که عدم  حضور شان را نه تنها مردم رنج کشیده وطن احساس  می کنند، بل کمبود ظرفیت انسانی ، شخصیت های مجرب ، سازمانده ،متخصص ووطنپرست  آن ها در دستگاه پر ازفساد و آلوده ء دولت کنونی به مشاهده می رسد.

 

 بلی این مشعل بود که با حضور گسترده ء خود در داخل وخارج کشور، مفکورهء ایجاد یک سازمان فراگیر را درنقاط مختلف جهان به گوش روشنفکران وطندوست رسانید. همایش روشنفکران وفعالان سیاسی مقیم هالیند ،دربارهء ایجاد یک سازمان فراگیر سیاسی وانعکاس آن درماهنامهء مشعل را می توان سر آغاز یک مبارزهء نوید بخش برای همهء روشنفکران وطنپرست نامید که با همایش ها وجلسات خرد وبزرگ درنقاط مختلف اروپا ، آسیا وامریکا توجه یاران سیاست واهل خرد را به خود معطوف گردانید. ...

 

 بی نیازاز گفتن است که مشعل با نشر مضامین مفید وارزنده  دربارهء تفکر، اهداف وپروگرام های نهضت به قلم شخصیت های بزرگ ومطرح کشورتوانست، نه تنها درجهان خارج بل دروطن نیز ازمحبوبیت بزرگی برخوردار شده وشور وهیجان فراوانی را درحلقات روشنفکری کشور به بار آورد. تدویر مجلس مؤسسان نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان نتیجهء قانونمند مبارزات مردم افغانستان است وبه یقین نقش مشعل در توضیح اهداف آن بسیار برجسته بوده است.

 

 هرگاه آدم با دقت به شماره های مشعل نگاه کند، در می یابد که این ماهنامه وزین، تمام ابعاد زنده گی سیاسی – اجتماعی وفرهنگی جامعه را مورد مطالعه قرار می دهد که نمی توان همه را دراین متن کوتاه به رشتهء تحریر درآورد.

 

 من درحالی که از جانب خود و سایر رفقایم در شهر تاشکند، سالگرد مشعل را به همه گرداننده گان ودوستداران مشعل تبریک می گویم ، برای همهء شان از بارگاه ایزد متعال توانمندی هرچه بیشتر برای غنا مندی این نشریه وتارنمای وزین مشعل آرزو می کنم.

                                                                         تاشکند : حوت 1386 خ

                                                                     

 


March 10th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها